Garantii si service
Garantia produselor
Garantia pentru produsele care nu sunt
insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se
solutioneaza la sediul S.C. NEOXIS IT SRL. Calea Craiovei, nr. 56, et. 3,
Pitesti, Argeș.
Solutionarea produselor trimise pentru
garantie se face prin urmatoarele modalitati, in ordinea prezentata mai jos:
1. Repararea
2. Inlocuirea
3. Stornarea produsului
defect (credit note) - produsul nu poate fi reparat sau inlocuit - contul
clientului va fi creditat (incarcat) cu valoarea initiala din
comanda. Comenzile care folosesc partial sau integral sume provenite din
operatiuni de creditare vor fi livrate la sediu doar in baza prezentarii unui
act de identitate valid. Soldul creat in urma unui Credit Note va fi returnat
intr-un cont bancar
Solutionarea garantiei se face in maxim 15
zile calendaristice.
Termenul de garantie este din momentul
livrarii produselor, conform datei mentionate in factura fiscala.
Plata transportului pentru produsele trimise
(tur-retur) in vederea solutionarii garantiei este suportata de catre S.C.
NEOXIS IT SRL iar expedierea se va face prin intermediul curierului rapid Fan
Courier. Orice alta metoda de transport este suportata de catre expeditor.
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu
O.G. 21/1992, Legea 449/2003.
La solicitarea garantiei este necesara
prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (numar
serial), impreuna cu accesoriile aferente si certificatul de garantie. In cazul
in care produsele ajung neinsotite de acest document, produsele pot fi
returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia.
Nu fac obiectul garantiei produsele care:
1. prezinta defecte fizice precum:
lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc
2. au etichete sau sigilii de garantie
deteriorate, indepartate sau modificate
3. sunt utilizate in conditii neadecvate
- tensiuni de alimentare necorespunzatoare, manipulare incorecta,
supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, utilizarea
produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor
chimice, software parolat etc.
4. s-au efectuat setari si instalari
incorecte
5. prezinta surse defecte - condensatori
sparti
6. prezinta patrundere de lichide, metale
sau alte substante in interiorul echipamentelor
7. prezinta interventia mecanica sau
plastica asupra produselor
8. au fost conectate sau deconectate in
timpul functionarii echipamentelor
9. prezinta virusari, rescrieri gresite
de BIOS sau BIOS parolat
10. in timpul instalarii s-au folosit
incorect programele sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele
originale precum si instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre
persoane neautorizate
Va recomandam realizarea de back-up
periodic deoarece programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi
sterse in timpul operatiunilor de service.
In cazul in care produsul/produsele
trimis/trimise in garantie este unul functional si solicitarea nu este
justificata, solicitantul va achita taxele de transport tur-retur pentru
produse.
Operatiunile de service efectuate in perioada
de garantie vor fi mentionate pe un document separat (nota de intrare/iesire),
iar acestea se pastraza impreuna cu certificatul de garantie
existent. Perioada de garantie se prelungeste cu intervalul in care
produsele s-au aflat in service.
Produsele iesite din perioada de garantie sau
cele care nu se incadreaza in termenii si conditiile generale de acordare a
garantiei nu intra sub incidenta celor 15 zile de solutionare, termenul fiind
de minim 30 zile de la data intrarii in service.
Produsele neridicate de la unitatea de service
in termen de 60 de zile de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate
abandonate si predate centrelor de colectare.
Garantia produselor cu garantie la producatori
Orice produs comercializat de S.C. NEOXIS IT SRL si insotit de
certificat de garantie al producatorului se supune procedurii de lucru aflate
pe acel certificat si se repara sau inlocuieste numai in retelele de service
aflate in certificatul de garantie al producatorului.
Produsul defect trebuie prezentat acelor centre de service aflate in reteaua de service a producatorului.
Atentie:
Produsele ce vin cu certificatul de garantie al producatorului
in original nu se aduc in service-ul
S.C. NEOXIS IT SRL, ci se predau numai retelelor de service autorizat ale
producatorului. Pierderea certificatului de
garantie atrage dupa sine si pierderea garantiei.
In eventualitatea in care solicitarea de garantie este
nejustificata si produsul functioneaza conform specificatiilor producatorului,
solicitantul va achita costurile aferente transportului tur-retur (daca este
cazul), precum si costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de
service dupa verificare.
Pentru produsele de mai jos va rog sa apelati la urmatoarele
service-uri autorizate, este necesara prezentarea facturii de achizitie ,
certificatului de garantie si a serialul vizibil pe
produs.
Atentie: Deteriorarea, stergerea sau pierderea etichetei cu
serialul produsului duce la pierderea garantiei. NU SE ACCEPTA PRODUSUL IN NICI
UN SERVICE FARA ACEST SERIAL.
Garantie - Lege nr. 449/2003
Lege nr. 449/2003 din 12/11/2003 Versiune actualizata la data de 27/12/2008 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora@
|
|
__________
@Text
actualizat la data de 27.12.2008 avându-se în vedere republicarea din Monitorul
Oficial, Partea I, nr. 347 din 06 mai 2008. Actul include modificările din
următoarele acte:
- O.U.G. nr. 174/2008 publicată în MOF nr. 795 din 27/11/2008.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. -
Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a
celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea
asigurării protecţiei consumatorului.
Art. 2. -
În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
a) consumator
- orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii,
care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi,
acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de
producţie, artizanale ori liberale;
b) produs -
bun material mobil a cărui destinaţie finală este consumul sau utilizarea
individuală ori colectivă. Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentei legi
bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare
silită sau pe baza unui alt act emis de autorităţile judecătoreşti, apa şi
gazele care nu sunt ambalate într-un volum limitat sau într-o cantitate fixă şi
energia electrică;
c) vânzător -
persoana fizică sau juridică autorizată, care, în cadrul activităţii sale,
comercializează produse în condiţiile unui contract încheiat cu consumatorul;
d) producător:
1. operatorul
economic care fabrică un produs finit sau o componentă a unui produs;
2. operatorul
economic care fabrică materia primă;
3. operatorul
economic care îşi aplică denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs;
4. operatorul
economic care recondiţionează produsul;
5. operatorul
economic sau distribuitorul care modifică, prin activitatea sa,
caracteristicile produsului;
6. reprezentantul
înregistrat în România al unui operator economic care nu îşi are sediul în
România sau, în cazul inexistenţei acestuia, importatorul produsului;
7. operatorul
economic care importă produse în vederea realizării ulterioare a unei
operaţiuni de vânzare, închiriere, leasing sau orice altă formă de distribuţie
specifică derulării afacerilor;
8. distribuitorul
produsului importat, în cazul în care nu se cunoaşte importatorul, chiar dacă
producătorul este menţionat;
9. distribuitorul
produsului, în cazul în care importatorul nu poate fi identificat, dacă nu
informează persoana prejudiciată, în termen de 30 de zile de la cererea
acesteia, asupra identităţii importatorului;
e) garanţie -
orice angajament asumat de vânzător sau producător faţă de consumator, fără
solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului plătit de
consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu
corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în
publicitatea aferentă;
f) reparare -
în caz de lipsă de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu
contractul de vânzare-cumpărare;@
g) viciu
ascuns - deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat
care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin
mijloacele obişnuite de verificare;@
h) durata
medie de utilizare - intervalul de timp, stabilit în documente tehnice
normative sau declarat de către producător ori convenit între părţi, în cadrul
căruia produsele de folosinţă îndelungată trebuie să îşi menţină
caracteristicile funcţionale, dacă au fost respectate condiţiile de transport,
manipulare, depozitare şi exploatare.@
__________
@Litera f)
a fost modificată prin art. I pct. 1 din O.U.G. nr. 174/2008.
- Literele g) şi h) au fost introduse prin art. I pct. 2 din O.U.G. nr. 174/2008.
Art. 3. -
Nu sunt supuse prevederilor prezentei legi produsele folosite care sunt vândute
prin procedura licitaţiei publice, la care consumatorul are posibilitatea să
participe personal.
Art. 4. -
Intră sub incidenţa prevederilor prezentei legi şi produsele care vor fi
achiziţionate pe baza unui contract de vânzare de produse ce urmează a fi
fabricate sau prelucrate.
CAPITOLUL II
Conformitatea produselor cu specificaţiile cuprinse în contractul
de vânzare-cumpărare
Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se
consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare
dacă:
a) corespund
descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care
vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund
oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut
vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de
vânzare-cumpărare;
c) corespund
scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de
acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care
consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi
declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de
vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin
publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 6. -
Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii
contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod
rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de
conformitate îşi are originea în materialele furnizate de consumator.
Art. 7. -
Vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la art. 5
alin. (2) lit. d), în oricare dintre următoarele situaţii, dacă probează că:
a) nu a
cunoscut şi nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în
cauză;
b) declaraţia
fusese corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
c) decizia de
a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.
Art. 8. - (1) Orice lipsă a conformităţii rezultată dintr-o
instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a
conformităţii produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare
a produselor şi produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
(2) Prevederile
alin. (1) se aplică şi în cazul în care produsul destinat a fi instalat de
consumator este instalat de acesta şi instalarea incorectă este datorată unei
deficienţe în instrucţiunile de instalare.
CAPITOLUL III
Drepturile consumatorului
Art. 9. -
Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a
conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. -
În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita
vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare
sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare
a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile
art. 13 şi 14.@